Sunday 30 August 2009

Ännu en helg...

...har kommit till söndag kväll. Ungarna sover nästan iallafall. Willy har haft ett hysterist utbrott över sina leksaker. Har äntligen lugnat ner sig och ätit lite smörgås. Hoppas bara att han sover hela natten nu och inte går upp i ottan, så där vid 5, halv 6. Ingen höjdare när vi inte behöver gå upp före klockan 8. :)

Jag har lyckats göra klart mitt röd gröna kort med stämplar från Magnolia. Trodde aldrig att det skulle gå att få ihop, men det gjorde det. Hurra för mig! :) Ännu bättre är att jag tror att jag kan lägga in det i utmaningen för http://www.justmagnolia.blogspot.com/. Det är bows and ribbons-vecka där. Eftersom jag av en slump satte dit en rosett på kortet måste det ju vara kvalificerat för denna veckan?

Kortet är en enkel kreation med väldigt rena "drag" har använt svart, grönt och vit CS, och ett mönstrat papper från Basic Grey, kommer ej ihåg vilken serie det var. Har fäst stämpelpanelen med Tilda och katten med 3-d kuddar för lite dimension och så har vi rosetten och halvpärlorna som dekoration. Tänk vilken tid denna simpla kreation tog. Ska nog inte använda de färgerna fler gånger...

Här har vi hela kortet i sin enkelhet. Visst är katten bedårande söt?


Här kommer en bild på 3-d och på rosetten.
Söndagkväll som sagt, blir väl till att sätta sig framför TV:n och titta på någon repris igen. När börjar hösten på tv? Här har det både åskat, regnat, varit soligt och blåsigt flera gånger om idag. Nog är väl det höst? Ska det inte komma nya tvprogram då? Den som lever får väl se...
Må gott och kramen
Marie

No comments: