Sunday 16 August 2009

Surf's up!

Drabbades av lite sommarkänslor för några dagar sedan och då blev det här resultatet. Det var inte bara sommarkänslor utan också ett lyckat köp från Skaparlusten som gjorde mig inspirerad. Köpte ett reapaket därifrån samtidig som jag beställde lite annat smått och gott. Surf's Up! stämplen var med där och den blev liksom pricken över "i" på det här kortet. Ibland flyter det på bra. :) Riktigt kul att göra det här kortet. Kändes så rätt på något sätt. Tre stämplar är använda på detta kortet. Magnolias Ocean Background och Surf Edwin. Surf's up! kommer från See'D's. Har inte använt så mycket på detta kortet. Ett enkel mönsterpapper från Papermania's creative tones (Venetian Skies), kartong som jag egentligen köpte till Willy på C. Olsson men den röda färgen stämde så bra till det här kortet att jag nallade lite. :)

Använde för första gången distress ink refiller, ja bara en färg då (antique linen) till att få lite sandfärg till Surf's up!-skylten. Riktigt nöjd med det resultatet även om det var ett väldigt enkel projekt. Det stämmer tillsammans iallafall. Har också använt glitter stickles från Ranger (waterfall). Lite av en favis nu till allt vatten som blir med de här sommarstämplarna. Min kära, nötta bruna stämpeldyna har fått jobba den här gången också. Den är så gammal och sliten att den börjar falla sönder nu. Men jag kan inte skiljas ifrån den. En gammal och kär vän är den...

Kortet...

Edwin... Han blev lite flammig i ansiktet men jag tänkte att det gör inte så mycket för han har ju faktiskt varit ute i solen hela dagen och då blir man både varm och bränd. Han har nog slarvat med solkrämen... ;) Han är förresten fäst på kortet med tre-D-kuddar. Effekter och liv ni vet. :)

Surf's up! också på 3-D och röd kartong. Piggade upp. Ser ni att jag frilagt nederänden på "p-et". Ger lite liv det också precis som glittret som finns i vattenlinjen på båten bland annat. Syntes bra på kortet i PS Elements men här verkar det har förminskat sig än mer. Men det är där jag lovar.

Willy har ägnat sig åt stämpling ikväll också men han var nog både lite för trött och lite för hungrig. Men det var kul en stund iallafall. Han lyckades till och med få till några riktigt bra stämplingar för sina små händer. När han var färdig med ett halvt dussin Ocean Backgrounds så kom frågan: - "Mamma var är Tildorna? Jag behöver några sådana också." Är han redan förlorad till Magnolia-träsket måntro? Tycker att det är kul så länge han gillar att umgås med mig med någonting som jag gillar att göra, att det inte bara är pappas cykelturer som roar honom. Hoppas Philip också blir lite intresserad när han blir lite större med.

Nu är det dags för mig att skriva lite brev. Har bara lyckats åstadkomma ett enda den här veckan och det har kommit tre nya, behöver få till två ikväll helst så jag blir plus minus noll på den fronten. Funderar på hur jag ska hinna göra klart lampskärmen också, och ett kort, och... Ja ni vet hur det är. Aldrig tillräckligt med tid för någonting...

Må gott och kramen

Marie

No comments: